Árpád Érsek: Pri ponukách pre D4 a R7 má byť určujúcim čas výstavby a cena

Za výšku výslednej ceny výstavby diaľničného obchvatu a rýchlostnej cesty ako projekty realizované cez PPP, je vždy zodpovedná aktuálna vláda. A teda je na tejto vláde, aby čo najzodpovednejšie prehodnotila ponuky, ktoré v tejto súvislosti predložili štyri konzorciá.

Skutočnosť, že bratislavský obchvat D4 a rýchlostná cesta R7 v smere na Dunajskú Stredu by sa dali postaviť výrazne lacnejšie, ako sa pôvodne predpokladalo, sa podľa Árpda Érseka, poslanca NR SR za Most-Híd, dalo očakávať.

„Potvrdilo sa to, čo som uviedol ešte októbri: predpokladané náklady, tak ako sú vyčíslené štátnou expertízou, iba zriedka kopírujú reálnu konečnú cenu. Tú dokážu najlepšie vygenerovať až konkrétni uchádzači o koncesiu, ktorí v súťaži vychádzajú z vlastných prepočtov,“ pripomenul Árpád Érsek.

Ako upozornil, výsledkom dôkladnej analýzy aktuálnych ponúk, ktorú minister Počiatek avizoval, nemusí byť nevyhnutne tá s najnižšou cenou.

„V tomto prípadne určte nemusí platiť, že ponuka s najvýhodnejšou cenou musí byť aj najlepšou ponukou pre štát. Projekty D4 a R7 by malo získať to konzorcium, ktoré vo svojom pláne realizácie najlepšie zohľadňuje všetky špecifiká a nároky, ktoré si budovanie ciest vyžaduje. Určujúcimi faktormi pri posudzovaní ponúk by mali byť čas výstavby  a jej konečná cena,“ vysvetlil Árpád Érsek.

Árpád Érsek ešte dodal, že primárnym záujmom vlády má byť to, aby sa s realizáciou začalo čo možno najskôr. „Je  to v záujme občanov z juhu Slovenska, ktorí denne dochádzajú za prácou do hlavného mesta. Predovšetkým podľa obyvateľov dotknutých miest a obcí realizácia rýchlostnej cesty už žiadny ďalší odklad neznesie,“ dodal poslanec za Most-Híd.

Zdielať: