László Solymos: Začala sa kampaň pred parlamentnými voľbami

Neklamným znakom tohto faktu je počínanie strany Smer. Rozdávanie nabralo na obrátkach takou intenzitou, že ak takto budeme pokračovať ďalej, vláda, ktorá vzíde z volieb v roku 2016, bude mať čo robiť štyri roky, aby sa z deficitov dostala.

Vláda jednej strany si vystačí zatiaľ s nereálnym rozpočtom, štatistickým presúvaním čísiel z jednej položky do druhej a so zmenami metodiky výpočtov. S odretými ušami vyrobený „optimistický rozpočet“  a enormné rozdávanie naznačujú rozmýšľanie Smeru: naďalej sa budú zvyšovať dane pre „zlých“ podnikateľov a rezignovať na konsolidáciu.

Netreba byť ekonomickým analytikom, aby bolo každému jasné o čo v tejto hre s číslami ide. Vytvoriť optimistické prostredie pre rozdávanie.  Smer potrebuje zakryť fakt, že za dva týždne rozdal z verejných financií najprv 27,5 milióna eur obyvateľom žilinského kraja a následne prispejú stratovým železniciam ďalšími 13 miliónmi eur na vykrytie cestovného „zdarma“. Ktoré samozrejme nebude zadarmo.

S údivom som sledoval vyjadrenie ŽSR, ktorí už dva mesiace s úsmevom komentujú príchod komerčných prepravcov na trati Košice – Praha  s vysvetlením, že to pre nich nie je konkurencia a neohrozuje ich to. Nechápal som, ako je to možné.  Teraz už viem.  Usmievajú sa, lebo socialistické ponímanie trhu im zaručí, že v  konkurenčnom boji o zákazníka ich bude sanovať štát – teda mi všetci. Čiže zabijú dve muchy jednou ranou. ŽSR budú môcť mať s prehľadom naďalej špinavé vlaky a Smer si z verejných zdrojov urobí volebnú kampaň u tých skupín obyvateľov, ktorí uveria, že sa budeme mať lepšie, ak nám budú rozdávať cestovné „zdarma“.   Čírou náhodou sa to týka tých skupín obyvateľov, ktorí sú najpoctivejšími voličmi.  A kde sa šetrí? Okrem iného na vede a na pracovníkoch SAV, ktorých je len niečo vyše 4000. Z pohľadu „počtu voličov“ zanedbateľné číslo.   A samozrejme na „večnom nepriateľovi“ na malých a stredných podnikateľoch, na živnostníkoch, ktorých žmýka Smer s novými a novými odvodmi a zákonmi. Platíme to mi všetci z vlastných vreciek. Len pre zaujímavosť, prvé dva kampaňové kroky Smeru stáli každého obyvateľa vrátane novorodencov tento mesiac cca 8 eur.

Ak to bude pokračovať týmto tempom, každý občan Slovenska prispeje na volebnú kampaň Smeru 136 eurami. Možno nie každému, ale mne to prekáža. A verím, že aj značnej časti obyvateľov. Ja nemám problém so solidaritou. Ale rád rozhodujem o tom, s kým, kedy a v akej výške chcem byť solidárny. A rád pritom okrem srdca používam aj rozum.

Blog bol zverejnený na stránke denníka SME.

 

 

Zdielať: